ביטוח חיים למה? וכמה?

ביטוח חיים למה? וכמה?

ביטוח חיים, למעשה מהווה ביטוח למקרה מוות.
הביטוח ישלם ליורשי המבוטח במקרה של מוות מכל סיבה, את הסכום אותו רכש המבוטח בחייו.
נכון שבמציאות ניתן לרכוש כמעט כל סכום ובמקרה מוות התשלום יועבר ליורשים.
.אך כמובן שככול שאהיה מבוטח בסכום ביטוח גבוהה יותר גם הפרמיה (התשלום החודשי) החודשית שאשלם תהיה גבוהה יותר.
בכדי לקבל החלטה על איזה סכום להיות מבוטח, צריך להבין. הסיבה לבצע ביטוח חיים הוא הרצון לשמור את הערך הכלכלי של המבוטח גם כשאינו בחיים.
ולכן, הדבר הראשון שנצרך לקחת בחשבון זה האם אני מבוטח בקרן פנסיה שתתתן קצבת שארים ליורשים במקרה של מוות. צריך לקחת בחשבון גם העלאת שכר עתידית שחס ושלום במקרה מוות לא תמומש.
לאחר בחינה מלאה של הסכום אותו נקבל במקרה מוות נעבור לביטוח חיים אם קיים עבור המשכנתא. חשוב להבין, אומנם הכסף בביטוח החיים מהמשכנתא יועבר ישירות לבנק אבל המשפחה לא תצטרך לשלם יותר משכנתא מידי חודש

כמובן שמשפחה שחוותה טרגדיה במיוחד מוות שקרה לאחר מחלה מצריך יותר כסף ודבר זה נלקח בחשבון.
לאחר שביצענו בדיקה לכול הפרמטרים שציינו, נבין ביחד את ההכנסות שיהיה במקרה מוות של אחד מבני הזוג. (כמובן שזה שונה בין בני הזוג ולכן גם סכום הביטוח בין בני הזוג יהיה שונה).
ומשם נבצע השלמה בהתאם לרמת החיים בם אנו חיים.

מכיוון שהתלות הכלכלית בהורה בגיל צעיר כאשר הילדים צעירים יותר גבוהה נרכוש סכום ביטוח גבוהה יותר. גם בגיל צעיר יותר עלות הפרמיה החודשית נמוכה יותר. ככול שנתבגר והתלות הכלכלית של ילדינו יורדת, (אפילו אם כיום התלות מלאה אבל התקופה שהיא תימשך קצרה יותר, דוגמא ילד בן 4 התלות בהורה לעוד כ15 שנה. אבל ילד ב16 אפילו שיתכן והתלות הכלכלית כרגע גבוהה יותר מבחינת התשלום החודשי, אבל זה לזמן מועט ולכן נסתדר עם סכום נמוך בהרבה. ) נוריד את סכום הביטוח עליו אנחנו מבוטחים ונשלם פחות מידי חודש.
בנוסף התחרות עלינו כצרכן בדיוק כמו בכול ענף אחר גדולה ולכן כדאי ורצוי לבצע אחת לשנתיים סקר שוק ולבדוק שאנחנו משלמים את הפרמיה הזולה ביותר שניתן

עוד מאמרים

פיננסי

7 פבר 2024

מקדם קצבה

קרא עוד »

פיננסי

7 פבר 2024

התנודות בשוק ההון

קרא עוד »

פיננסי

7 פבר 2024

הפרשות עצמאי

קרא עוד »

ביטוח

7 פבר 2024

ביטוח משכנתא

קרא עוד »

דילוג לתוכן